Tavsiyeler

Eğitim

Başarının Sırları

Hikayeler

Özlü Sözler

Duvar Yazıları

Slayt Sunu

 


            Gün içerisinde tükettiğimiz yiyecekler zihinsel performansımızı önemli oranda etkilemektedir. Çünkü vücudumuzda zihinsel aktivitelerimizin (algılama, öğrenme vs.) gerçekleştiği beyin, günlük kalorilerimizin ortalama % 30’unu harcamaktadır. Sınava hazırlık sürecinde çocuğumuzun daha iye konsantrasyonu, daha verimli öğrenmesi yani beyninin etkili çalışması, sağlıklı beslenmesiyle doğru orantılıdır.

            Beynin etkili çalışması için B,C ve E vitaminlerinin alınması tavsiye edilmektedir. B vitamini; kişiye kendini enerjik hissettirmekte, hafıza gücünü artırmaktadır. B vitamini içeren yiyecekler; ıspanak, brokoli, enginar, balık, kırmızı et, tavuk eti, muz, kavun, yoğurt, süt, peynir, yeşil yapraklı sebzeler.

 

            C ve E vitaminlerinin antioksidan özelliği vardır. Yani beyindeki hücre ölümlerini engeller. Yapılan bir araştırma sonucu E vitamini takviyeli beslenen insanları diğer normal beslenen insanlara göre, yaşla birlikte ortaya çıkan zihinsel performans düşüklüğü daha az görülmektedir.

            C vitaminleri turunçgiller, kivi, domates, patates, karnabahar, brokoli, yeşilbiber, E vitaminleri; yer fıstığı, ay çekirdeği, buğday, bitkisel yağlar.

            Ayrıca, demir eksikliği de konsantrasyon gücünü azaltır, dikkat dağınıklığına yol açar. Çünkü beynin en önemli enerji kaynağı oksijendir. Oksijenin beyne taşınabilmesi kandaki hemoglobin ve alyuvarların görevdir. Hemoglobin ve alyuvarların görevlerini yapmaları demir ihtiyacının karşılanmasına bağlıdır. Demir içeren yiyecekler; kuru baklagiller, koyu yeşil sebzeler, domates ve pekmez demir açısından zengin yiyeceklerdir.

            Çocuğunuzun algılama, öğrenme ve bilgiyi kullanma kapasitesini artıran bu vitaminleri alması sağlamak için şunlara dikkat edin.

            Çocuğunuz fast food tarzı beslenmeyi seviyorsa, buna engel olmakta zorlanıyorsanız; sebze tüketimini artırmak için bu tür yemeklerin yanında havuçlu, domatesli, marullu salata yapın. Et yemeklerin yanında buharda pişirilmiş patates koyun.

            Gazlı içecekler yerine dolabınızda konsantre meyve suları ve ayran bulundurun.

            Çocuğunuzun ders çalışma aralarında taze sıkılmış meyve suyu ikram edin. Çünkü beyin glikozu da tüketir. Şekerlerden aldığımız glikoz doğal değil suni glikozdur. Beynin ihtiyacı olan suni değil doğal glikozdur. Doğal glikozda meyvelerde bulunur.

            Çocuğunuz ders çalışırken masasında ceviz, fındık ya da kuru üzüm bulundurun. Sabahları kahvaltı yaptırmadan okula ya da dershaneye göndermeyin. Kahvaltısız güne başlarsa geceleyin aç kalan vücudun şeker oranı düştüğü için çocuğunuz daha sinirli olur. Derse konsantrasyonu da azalır. Yapılan araştırmalar kahvaltının okul başarısı % 70 , % 80 etkilediğini göstermektedir.

            Akşam yemeklerin geciktirmeyin. Eğer uykuya yakın bir saatte olursa geceleyin vücut yediklerini sindirmekle meşgul olacağından çocuğunuz güne dinlenmiş ve enerji dolu başlayamaz.